Κυριακή 28 Απριλίου 2013

Ήμουν εκεί... Στο καφέ του Ara


Η πρώτη μου επαφή με το φωτογραφικό έργο του Ara Guler ήταν στην Έκθεση Φωτογραφίας στο Μουσείο Μπενάκη στην οδό Πειραιώς πριν από κάποια χρόνια. Ομολογώ πως ήταν από τις πιο ενδιαφέρουσες εκθέσεις φωτογραφίας που είχα δει μέχρι τότε, στη σύντομη ενασχόληση μου με τη φωτογραφία και από τις πρώτες δημοσιεύσεις στο blog μου. Θυμάμαι ακόμα την αίσθηση που αποκόμισα για την Πόλη μέσα από εκείνες τις εικόνες. Εκεί λοιπόν μπροστά στις φωτογραφίες του Ara αποφάσισα να επισκεφτώ την Κωνσταντινούπολη. Από τότε μεσολάβησαν αρκετά ταξίδια στο εξωτερικό, για επαγγελματικούς σκοπούς και πολλά στο εσωτερικό για διακοπές και φωτογραφίες.

Η σκέψη της Κωνσταντινούπολης ερχόταν συχνά αλλά δεν ήταν ακόμα η ώρα …Ώσπου το περασμένο καλοκαίρι σε ένα νησί των Κυκλάδων γνώρισα μια νέα φίλη η οποία ζει στην πόλη και ασχολείται και αυτή με τη φωτογραφία. Σχεδόν αμέσως, αν δεν κάνω λάθος, της είπα την σκέψη μου και την επιθυμία μου να επισκεφτώ το καφέ του Ara Guler. Η απάντηση της με άφησε …άφωνη!

…Α! το καφέ του Ara είναι δίπλα στο σπίτι μου, περνάω κάθε μέρα από ΄κει..

Η απάντηση της ήταν καθοριστική. Πέρασα τον Αύγουστο με το βιβλίο του Ara, Creating the 20th Century, 100 Artists, Writers and Thinkers το οποίο προτείνω ανεπιφύλακτα, και αποφάσισα να επισκεφτώ την πόλη και να μου υπογράψει ο ίδιος ο Ara το βιβλίο του. Από τότε πέρασαν κάποιοι μήνες και τον περασμένο Μάρτιο βρέθηκα στην βραδινή πτήση των Τουρκικών Αερογραμμών για το Istanbul, ενθουσιασμένη για την πρώτη μου επαφή με την Πόλη.

Το ταξίδι ήταν σύντομο, όμως πολύ πλούσιο σε εμπειρίες και εικόνες. Αποφασίσαμε την Κυριακή λοιπόν να πάμε στου Ara για πρωινό καφέ και όχι μόνο. Κάθε Κυριακή στη Πόλη υπάρχει παντού ένας μπουφές για πρωινό-μεσημεριανό και ο κόσμος  κατακλίζει στην κυριολεξία τα καφέ και τα εστιατόρια.
Φτάνοντας στο καφέ του Ara, μετά από κατατοπιστικότατες οδηγίες της φίλης μου, διαπίστωσα πως ήταν ένα σύγχρονο καφέ, αντίθετα από αυτό που περίμενα. Είχα φανταστεί ένα παραδοσιακό «καφενείο» χωρίς πολύ κόσμο και με πολλές φωτογραφίες. Η έκπληξη μου ήταν ευχάριστη. Το σύγχρονο καφέ του γνωστού Φωτογράφου Ara Guler βρισκόταν σε ένα στενάκι δίπλα στην πολυσύχναστη οδό Istiklal. Μεγάλες φωτογραφίες του Ara, υπήρχαν παντού, και ο μπουφές ήταν ήδη στημένος περιμένοντας τους επισκέπτες της Κυριακής. Εκ των υστέρων διαπίστωσα πως ήμουν πολύ τυχερή που βρήκα αμέσως τραπέζι, ιδιαίτερα την Κυριακή. Η παρέα μου ήρθε πολύ γρήγορα. Φωτογραφίσαμε, μιλήσαμε, απολαύσαμε τούρκικο καφέ και ένα εξαιρετικό πρωινό. Κάτσαμε αρκετή ώρα, προσδοκώντας να εμφανιστεί στην πόρτα ο Ara. Κάτι βέβαια που ήταν δύσκολο μιας και ήταν Κυριακή και λογικά δεν θα τον ευχαριστούσε η πολυκοσμία. Άλλωστε δεν είχα μαζί μου το βιβλίο!

Φωτογραφία Πιστολά Λίζη

Φωτογραφία Πιστολά Λίζη

Ara Café
Tomtom Mah. Tosbag Sok. No.8/A | +902122454105
Mon – Thu 07:30 – 00:00, Fri – Sat 07:30 – 01:00, Sun 10:00 – 00:00

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου